I ett nytt initiativ för att möta restaurangbranschens skiftande krav har Wolt lanserat tjänsten Wolt Hybrid Delivery. Detta nya erbjudande möjliggör för restauranger att växla mellan att använda egen personal för leveranser eller att utnyttja Wolts omfattande nätverk av kurirpartners. Med denna lösning kan restauranger flexibelt välja leveransmetod baserat på situationens behov och resurstillgång.
Anpassade lösningar för varje partners unika behov
Wolt har identifierat behovet av anpassningsbara leveranslösningar, särskilt i en tid där restaurangernas förutsättningar snabbt kan förändras. Tidigare introducerade företaget Wolt Self-Delivery, en tjänst som lanserades 2022. Denna tillåter restauranger att använda sin egen interna leveranspersonal för att genomföra leveranser, vilket redan har tagits väl emot av stora kedjor som Sibylla, Subway och German Döner Kebab.
Wolt Hybrid Delivery gör det möjligt för restauranger att komplettera sina interna leveranser med Wolts kurirpartners, vilket optimerar bemanningsbalansen och möter den växande efterfrågan. Med ett enkelt knapptryck på en surfplatta kan restaurangägare omedelbart växla till att endast använda kurirpartners, och lika enkelt återgå till normal drift.
Tillgängligt i flera länder
Denna innovativa tjänst är nu tillgänglig för alla restauranger i ett brett spektrum av länder inklusive Tyskland, Grekland, Cypern, Österrike, Sverige, Finland, Polen, Slovakien, Japan, Norge och Danmark.
Både nya och befintliga restaurangpartners kommer att ha möjligheten att aktivera Wolt Hybrid Delivery och därmed dra full nytta av dess fördelar.
Läs också: Wolt och Granit inleder samarbete