Shapewear är hett både internationellt och i Sverige och ett av de märken som dominerar i länder som USA och Storbritannien är Spanx. Nu lanserar Spanx sin första globala varumärkeskampanj någonsin, med den passande titeln “We Live In Spanx”. Kampanjen markerar inte bara en viktig milstolpe för företaget utan sätter också strålkastarljuset på den mångsidighet och styrka som Spanx produkter erbjuder kvinnor över hela världen.
Med en imponerande samling inflytelserika kvinnor, inklusive Allyson Felix, den mest dekorerade kvinnliga friidrottaren i historien, Nadia Caterina Munno, även känd som The Pasta Queen och en sensation på sociala medier, och Charli Howard, en modell och uttalad förespråkare för kvinnors rättigheter, är kampanjen en hyllning till kvinnlig styrka och uthållighet.
“We Live In Spanx” har fotograferats av den välkända fotografen Cass Bird och under kreativ ledning av Jordan Scott och berättar på ett konstnärligt sätt om dessa dynamiska kvinnors vardagliga verklighet. Den dyker ner i deras liv och avslöjar hur Spanx intuitiva design sömlöst integreras i deras varierande och hektiska scheman – från att hantera professionella åtaganden och personliga stunder till att omfamna fritid och sociala aktiviteter.
Kampanjens berättelse korsar på ett vackert sätt Felix, Munnos och Howards personliga historier och lyfter fram varumärkets åtagande att stödja kvinnor när de navigerar i de mångfacetterade roller de spelar i samhället. Det understryker kärnan i Spanx filosofi: att tillhandahålla kläder som inte bara passar den kvinnliga formen utan också kompletterar de många dimensionerna i kvinnors liv idag.
I linje med varumärkets globala ställning kommer kampanjen att visas på en mängd olika plattformar, inklusive digitala och out-of-home (OOH) placeringar på viktiga marknader som USA och Storbritannien. Strategiska mediepartnerskap med Hulu, Meta och YouTube kommer att säkerställa att kampanjens budskap når ut brett och bjuder in kvinnor över hela världen att uppleva den stärkande designen från Spanx.
Sedan starten år 2000 av Sara Blakely har Spanx utvecklats från en enda produktlinje till ett fullfjädrat livsstilsvarumärke som erbjuder ett brett utbud av produkter som är utformade för att få kvinnor att se ut och känna sig som absolut bäst.
Spanx fortsätter att förnya och inspirera, från aktiva kläder till denim, badkläder och naturligtvis sina ikoniska shapewear, och bevisar än en gång med denna kampanj att man verkligen förstår och hyllar kvinnlighetens väsen.