Snart lyses hemmen upp av julgranar och värmen från glögg sprider sig. Stockholmshotellet Haymarket och Blossa välkomnar gästerna för tredje gången till sina säsongsbetonade rum som garanterar en autentisk julatmosfär och en chans att njuta av en avslappnad festlig säsong.
Den svenska hösten och vintern kan kännas långa och kyliga. När julfirandet närmar sig, känner många en ökad stress. Med Rum 24 & Svit 24 hoppas Haymarket och Blossa tillföra ljus och värme under dessa månader, och erbjuda en paus för avkoppling och reflektion under julens festligheter.
– Längtan till årets härligaste högtid börjar tidigare och tidigare för varje år men för många blir julen press och stress. I Rum 24 och Svit 24 vill vi på Blossa vill ge alla julälskare möjligheten att stanna upp och njuta och låta julkänslan infinna sig, säger Emelie Eriksson, Senior brand manager för Blossa.
Bokningen inkluderar en shoppingupplevelse på Åhléns City Stockholm, där gästerna får hjälp att välja ut de perfekta presenterna. Under denna tid får gästerna njuta av en avslappnad atmosfär i Åhléns lounge med glögg och godis, medan professionella stylister handplockar presenter åt dem.
– Redan i våras fick vi de första förfrågningarna om att boka vistelse i julrummen. Och nu sparar vi inte på krutet när vi bjuder in till två förtrollande rum tillsammans med Blossa. Ambitionen är att man som gäst, oavsett ålder, ska kliva in och känna en omedelbar och maxad julkänsla, säger Hanna Meinl, Marketing Manager på Haymarket.
Utöver rummets dekor, kan besökarna titta på traditionella julfilmer, lyssna på festlig musik och njuta av Blossas alkoholfria glögg som alltid är redo att serveras. I bar Americain finns även en säsongscocktail baserad på Blossa 23, framtagen av Haymarkets skickliga bartenders.
Blossa firar i år 20-årsjubileum för sin årgångsglögg, inspirerad av Gamla stan där den första flaskan Blossa fylldes för över ett sekel sedan. Rum 24 & Svit 24 har redan börjat acceptera bokningar, och från den 10 november kan de första gästerna ta sina rum i besittning.
Detta initiativ är ett resultat av ett framgångsrikt samarbete mellan Blossa, Haymarket och Personal Shopping på Åhléns City. År 2021 introducerade Blossa och Haymarket Rum 24, vilket blev en omedelbar hit med alla rum bokade inom bara 24 timmar.