Även inom modebranschen har allt fler aktörer sett möjligheterna som ett framväxande metaversum skapar. Harper+Scott, den ledande kreativa byrån för inköp, design och produktion av hållbara märkesvaror och privata detaljhandelsvaror, tillkännager nu en ny division, H+S META, för att erbjuda sina kreativa tjänster i metaversum.
Fullservicebyrån som specialiserar sig på märkesvaror och detaljhandelsprodukter kommer nu att erbjuda en helhetslösning för varumärken som vill slå igenom i den ständigt föränderliga metavärlden.
Sedan starten 2014 har Harper+Scott legat i framkant när det gäller innovation och samarbetat med några av världens största varumärken – däribland Sephora, Popeyes x Megan Thee Stallion, Tim Hortons x Justin Bieber, L’Oréal, Compass, Carnival och otaliga andra, för att förnya deras kundupplevelser vid varje beröring i den konkreta världen.
Samma sak gäller för H+S META, en förlängning av byråns kärnverksamhet som är inriktad på digitala tillgångar och upplevelser, t.ex. digitala varor, NFTs och virtualiserade evenemang och showrooms, på ett annorlunda sätt.
Investeringar i virtuell egendom ökade med 500% under fjärde kvartalet 2021
H+S META är en naturlig utveckling i det kreativa utbudet från Harper+Scott, vars banbrytande team av designers och utvecklare ligger i framkant när det gäller branschkunskap och expertis inom den snabbt växande virtuella världen.
I takt med att populariteten för den virtuella 3D-världen ökar, försöker ledande varumärken att hitta ett sätt att närma sig den virtuella och förstärkta verkligheten i metaversumet för att fånga lukrativ försäljning och skapa varumärkesevangelister.
Med en enskild försäljning av NFT:er i miljontals exemplar och ökande investeringar i virtuell egendom som ökar med 500 % under fjärde kvartalet 2021 måste varumärken, både stora och små, göra anspråk på den virtuella världen för att förbli relevanta för sina konsumenter.
Real Life-erbjudanden för en virtuell värld
Som en direkt förlängning av sin kärnkapacitet inom varumärkesvaror och detaljhandelsvaror med egna märken erbjuder H+S META sina kunder en helhetslösning för att utöka kundernas kontaktpunkter till att omfatta både traditionella och virtuella upplevelser.
Ett flexibelt team av branschexperter inom digital merchandising, skapande och förvaltning av communitys och 3D-kreativitet ger både strategi och genomförande till varumärken som hoppas kunna ligga steget före i den virtuella världen. Potentiella virtuella produkter och upplevelser omfattar 3D-animationer och tillgångar för NFT, incitament för gåvor med köp för evenemang och konkreta varor, virtuella gallerier och showrooms, förvaltning av metaworld-communities och mycket mer.
– I nästan ett decennium har Harper+Scott framgångsrikt konceptualiserat kreativa sätt för varumärken att överraska och glädja sina kunder. Nu, i en tid då standarderna för teknik, hållbarhet och etisk transparens är på en all time high, ser vi en möjlighet att fortsätta att leda i metaverset med vår B Corp-legitimation i spetsen. Genom att göra detta kommer vi att skapa mer meningsfulla förbindelser för våra klienter med deras kunder, samtidigt som vi etablerar nya bästa metoder för vår bransch för att bygga en mer socialt ansvarsfull framtid, säger Jon Alagem, ordförande och medgrundare av Harper+Scott.