Lyko öppnar nytt med nyskapande butikskoncept på Emporia

Lyko öppnar nytt med nyskapande butikskoncept på Emporia

Lyko har nu flyttat till större lokaler på Emporia och samtidigt uppgraderat sin butik med ett nytt nyskapande butikskoncept. Butiken på cirka 220 kvadratmeter har plats skapats för en Play Bar och Hair Bar där besökarna kan känna, dofta och prova produkterna fysiskt i butik. Detta är ett intressant koncept som ger kunderna möjlighet att utforska de senaste trenderna på plats.

Till exempel har alla värmeverktyg för håret inkopplats och är redo att testas. Som en del av det nya konceptet finns även digitala skyltar och en TikTok vägg där du kan fånga upp de absolut senaste trenderna för att sedan prova produkterna på plats.

nytt butikskoncept hos Lyko

– Vi har haft en dialog med Steen & Ström under en tid där vi hade önskemål om en ny, större lokal. Plötsligt fick vi möjlighet att flytta till ett läge vid det Gröna torget på Emporia. Den fysiska butiken är viktig för oss för att bygga varumärket Lyko och i samband med flytten investerar vi därför i ett helt nytt inspirerande butikskoncept andas glädje och lekfullhet, säger Cecilia Andersson, regionchef på Lyko.

Detta är en intressant idé för hur fysiska butiker kan bli mer relevanta, utan att endast vara en plats för att köpa produkter – något som ju kan göras online. I samband med pandemin exploderade handeln online och de nya vanorna gjorde att många fysiska butiker förlorade kunder. Men Lykos nya koncept visar hur man kan komplettera utbudet online med en fysisk butik.

Malin Lazar, Head of Concepts & Visuals Development på Lyko har skapat butikskonceptet som utgår ifrån var kunderna är och var man vill vara när man använder någon av alla de produkter som finns i Lykos sortiment.

Var vill man vara? Jo, i ett lyxigt badrum och butikskonceptet är både lekfullt och flörtigt.
– Jag har jobbat med mycket färg och form. Besökare i vår butik ska kunna känna, dofta och prova våra produkter. Vi vill att våra besökare och kunder ska uppleva varumärket Lyko.

nytt butikskoncept på Lyko stockholm

Emelie Carlsson är Business Area Manager Retail Services på Lyko håller med om att den fysiska butiken är viktig,
– Det är i butiken ansikte sätts på varumärket och det är här vi utvecklar kundresan. Alla har möjlighet att prova våra produkter och butiken fungerar så klart som ett skyltfönster för en del av de över 62 000 artiklar som vi har i vår nätbutik. Vi kan sälja allt från vår fysiska butik, ta emot order, kunderna kan betala och hämta ut sin beställning hos oss eller välja annan leveransadress.

– Jag är så glad och nöjd med att vi kunnat erbjuda Lyko den nya lokalen och därmed möta deras önskemål. Jag är också glad att Lyko väljer attt satsa vidare i sin butik och att våra besökares som nu får ett nytt butikskoncept att botanisera i. Precis som Lyko vill Emporia var en plats där du som besökare inte bara kan shoppa, utan också inspireras och umgås, säger Selma Crnkic, Leasing Manager på Steen & Ström och Emporia.

More from Benny Sjölind
Dyson lanserar Supersonic Nural™: En revolutionerande hårfön med innovativ teknik för friskare hår och hårbotten
Dyson lanserar nu sin mest avancerade hårfön hittills, Supersonic Nural™, utrustad med...
Read More
Leave a comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *