Reseaktören TUI har lanserat en ny kampanj där de ger bort resor till tre unika upplevelser: en matlagningskurs i Rom, sjöjungfrudykning på Kreta, och en fadotur i Lissabon. Dessa gratiserbjudanden har placerats ut på anslagstavlor runt om i Sverige.
I en tid där digitala enheter dominerar vår vardag vill TUI inspirera svenskarna att lyfta blicken och prova något nytt. Genom att placera erbjudanden om annorlunda upplevelser på anslagstavlor hoppas TUI att fler ska våga sig på äventyr bortom det vanliga. De tre första som ringer numret på lapparna får flyg, hotell och själva upplevelsen betald av TUI, till ett värde av upp till 25 000 kronor.
– I dag kan en resa se ut på otroligt många olika sätt. Genom att kommunicera oväntade upplevelser på en, för oss, oväntad yta vill vi visa att TUI är ‘allt som en resa kan vara, säger Adam Györki, nordisk kommunikationschef på TUI.
Trots att lapparna har suttit uppe i nästan en vecka på ett tiotal utvalda anslagstavlor, finns det fortfarande gratisresor kvar att göra anspråk på.
Läs också: TUI lanserar vinresor till världens mest spännande vindistrikt
– Vi utgick från att det skulle ta ett par dagar innan någon upptäckte dem, men att det skulle ta mer än en vecka innan alla gratisresor hittades var oväntat, säger Adam Györki.
För de som är sugna på att utforska världen och ge sig ut på anslagstavlejakt, finns mer information och tävlingsregler på TUI:s webbplats. Uppdateringar och ledtrådar kommer även att delas i TUIsociala kanaler, inklusive Instagram @tuisverige.
Läs också: TUI lanserar vädergaranti för resor