Det skandinaviska klädvårdsmärket Steamery firar sitt 10-årsjubileum genom att lansera en ny bok. Den 23 maj släpper de “The Art of Clothing Care” i samarbete med det anrika förlaget Penguin Random House. Boken syftar till att ge läsarna en fördjupad förståelse för hur man tar hand om sina kläder på bästa sätt för att förlänga deras livslängd.
Samarbete med Penguin Random House
Steamery har för denna särskilda utgåva samarbetat med Ebury Publishing, en division inom Penguin Random House, för att skapa en omfattande guide till klädvård. Boken samlar expertkunskap från klädvårdsindustrin och bygger på de erfarenheter och den expertis som Steamery har utvecklat under de senaste tio åren.
Läs också: Samsung lanserar nya energismarta och AI-drivna tvättmaskiner
Innehåll och inspiration
“The Art of Clothing Care” är mer än bara en guide; den är en inspirationskälla för hållbarhet i vardagen. Boken innehåller praktiska råd för hur man kan öka kläders livslängd genom att bland annat fräscha upp dem utan tvätt.
Den utforskar även Steamerys egna resa från dess grundande i Shanghai 2014 av Frej Lewenhaupt, Martin Lingner och Petra Ringström Oxhamre. Deras vision har varit att inspirera till en mer ansvarsfull klädvård.
Tillgänglighet och distribution
Boken kommer att vara tillgänglig på engelska från och med den 23 maj. Den kan köpas via Steamerys hemsida samt hos utvalda återförsäljare i flera länder. Boken är prissatt till 350 SEK/350 NOK/250 DKK.
Om Penguin Random House och Ebury Publishing
Penguin Random House, med huvudkontor i New York City, är en ledande global utgivare som strävar efter att föra ut bokkultur över hela världen med över 1 500 nya titlar varje år. Ebury Publishing, en del av Penguin Random House, är en av Storbritanniens främsta utgivare av facklitteratur, och tillsammans strävar de efter att berika läsares liv genom bokutgivning.